Meer info over elektronische dienstencheques

 

Hoe werken elektronische dienstencheques?

 
U koopt nog steeds nieuwe dienstencheques aan via een overschrijving. Dat verandert niet.
 
De elektronische dienstencheques komen terecht in een ‘beveiligde elektronische zone’. U kan deze raadplegen met een persoonlijk login en paswoord via https://extranet.dienstencheques-vlaanderen.be of via de app ‘Dienstencheques by sodexo’. De app is gratis en beschikbaar in de Apple Store (iOS) en op Google Play (Android).
 
Elke prestatie van uw thuishulp wordt door ons ingegeven. U krijgt vervolgens een mail van Sodexo waarin deze prestatie vermeld wordt.
 
Doet u verder niets, dan zal deze prestatie een aantal dagen later automatisch bevestigd worden. U kan deze natuurlijk ook altijd onmiddellijk manueel bevestigen. Na de bevestiging worden de verschuldigde dienstencheques uit uw elektronische portefeuille gehaald. U ontvangt hiervan een mail. Hierin wordt ook vermeld over hoeveel dienstencheques u na deze betaling nog beschikt.
 
Hoe kan u manueel bevestigen? Hiervoor dient u in te loggen en bij de betreffende prestatie op ‘bevestigen’ te klikken.  
 

Voordelen van elektronische dienstencheques

 
  •  Dienstencheques kunnen niet verloren gaan (bij u thuis of bij verzending door Sodexo);
  •   De aankoop van dienstencheques gaat veel sneller. Al na één dag kunnen ze ter beschikking zijn;
  •  Wanneer dienstencheques bijna gaan vervallen, krijgt u een een verwittigingsmail van Sodexo;
  •  Omruilen van nog niet vervallen dienstencheques voor nieuwe dienstencheques met een geldigheid van 8     maanden is volledig gratis (t.o.v. 0,25 EUR per cheque bij papieren dienstencheques);
  • Omruilen of laten terugbetalen van cheques verloopt volledig elektronisch. Er kan niets verloren gaan via de post;
  •  Er is geen enkele manuele handeling meer vereist (zoals tellen, invullen en handtekenen van papieren cheques).
  •  De ‘beveiligde elektronische zone’ biedt u heel wat voordelen: · U kan steeds de historiek van alle (betaalde) prestaties raadplegen; · U kan zelf uw persoonlijke gegevens aanpassen (adres, mailadres, tel nr, …); · U kan nakijken hoeveel dienstencheques u tijdens het lopende jaar reeds bestelde. Dit is interessant i.v.m. het jaarlijks fiscaal maximum of het maximum aantal te bestellen dienstencheques.  

Hoe overschakelen van papieren naar elektronische dienstencheques?

 
Indien u niet over uw login en paswoord beschikt kan u dat via volgende klink aanvragen bij Sodexo:
 
https://extranet.dienstencheques-vlaanderen.be/Public/Users/Retrieval
 
Inloggen op de website van Sodexo doet u via volgende link:
 
https://extranet.dienstencheques-vlaanderen.be/
 
1. Ga naar “Persoonsgegevens” 
2. Klik op “De gegevens wijzigen“ onderaan de pagina
3. Selecteer “elektronisch” als betaalmiddel
4. Klik op “opslaan”  

Kijk bij uw ‘persoonsgegevens’ ook even na of alle andere info correct is. Staat het juiste mailadres erin? Zo kan Sodexo u op de hoogte houden van elke beweging in uw portefeuille.
 
Alvorens nieuwe cheques te bestellen, dient u één dag te wachten nadat u bovenstaande aanpassing gedaan hebt. Anders riskeert u opnieuw papieren cheques aan te krijgen. Sodexo verwerkt namelijk pas ’s nachts alle wijzigingen.
 
Kan u ons vervolgens laten weten, rekening houdende met de eventuele papieren cheques die u nu nog hebt en de prestaties die zullen plaatsvinden, op welk moment de overschakeling zal gebeuren? Indien de aantallen niet mooi zouden uitkomen: een prestatie kan gedeeltelijk met papieren cheques en elektronische cheques betaald worden. Dan moet u ons gewoon even laten weten hoe de verdeling precies is en wanneer de opsplitsing dient te gebeuren.
 
Hoe zorgt u dat een prestatie op de juiste gebruikersnummer ingebeld wordt?
 
Laat ons even weten op welk gebruikersnummer de prestaties van uw thuishulp dienen geregistreerd te worden. We doen de nodige aanpassingen in ons systeem.
 
Indien er toch nog iets zou mislopen: wij kunnen steeds ingevoerde prestaties verwijderen en overzetten op een ander gebruikersnummer.
 
Hebt u nog vragen?

 
Contacteer ons op 011/75.87.94 of via Inharmony@skynet.be Of contacteer uw Inharmony medewerker


                                                                                       Wil je ook graag dienstencheques bestellen? Klik hier   

Werken bij Inharmony

Bij Inharmony zijn we steeds op zoek naar gemotiveerde huishoudhulpen. Ben jij graag bezig met huishoudelijke taken, verantwoordelijk, klantvriendelijk en betrouwbaar? Dan ben jij de persoon die we zoeken!

Openingsuren

Kantooruren

(Voor al uw vragen, aanpassingen uurroosters, nieuwe klanten,...)

Van maandag tot en met vrijdag 

Van  9.00 - 13.00

Strijkatelier

Maandag      09.00-13.00 en 15.00-18.00

Dinsdag       09.00-13.00 en 15.00-18.00

      Woensdag   09.00-13.00

Donderdag  09.00-13.00 en 15.00-18.00

       Vrijdag         09.00-13.00

           Zaterdag     Gesloten

           Zondag       Gesloten


Vragen of tips voor Inharmony? Wij horen je graag, Bel ons steeds vrijblijvend op

011 75 87 94

Hasseltsebaan 24
3940 Hechtel (Hechtel-Eksel)